Oczywiście jest wiele opinii na temat tego jak często wykonać konserwację silnika, przed czy po sezonie, jakie stosować oleje itp. Zdaniem wielu mechaników serwis posezonowy silnika zaburtowego jest kluczową kwestią kondycji naszej jednostki napędowej. Jej 100% sprawność jest gwarancją bezpiecznego i komfortowego pływania.
Na większość pytań odpowie nam książka serwisowa dodawana przez producentów silników, w której znajdziemy specyfikację zakresu wymian w zależności od przepracowanych motogodzin czy wieku silnika. W większości przypadków serwis olejowy i filtrów przewidziany jest po każdych 100 godzinach pracy lub po jednym roku, ale w każdym przypadku należy sprawdzić zalecenia producenta.
Poniżej lista niezbędnych do wykonania czynności:
- płukanie silnika słodką wodą
- wymiana oleju w spodzinie
- wymiana oleju w silniku
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra paliwa
- czyszczenie lub wymiana separatora wody
- kontrola świec
- kontrola instalacji elektrycznej
- kontrola stanu paska rozrządu
- sprawdzenie instalacji paliwowej
Zdecydowanie zalecamy wykonać prace serwisowe po zakończeniu sezonu, bez względu czy silnik użytkowany był w słonej czy słodkiej wodzie.
Trzeba mieć na uwadze, iż jakakolwiek ingerencja wody, czy to w silniku czy w przekładni może mieć nie odwracalne skutki, prowadzące do trwałego uszkodzenia.
Dlatego im wcześniej zdiagnozujemy tego typu usterkę, tym większe szanse na naprawę silnika.
W przypadku stwierdzonych awarii mamy więcej czasu na spokojne przygotowanie jednostki do kolejnego sezonu.
Kolejnym bardzo ważnym elementem serwisowym jest kontrola paska rozrządu, którego wymianę producenci zalecają po ok. 300 motogodzinach pracy.
Często zdarza się jednak, mówiąc w szczególności o mniejszych silnikach, które są użytkowane mniej lub jako jednostki wspomagające,
iż mają dużo mniej przepracowanych godzin, ale ich wiek to 10 lat i więcej. Pamiętaj, pasek rozrządu to serce naszego silnika, wymieniaj go nie rzadziej niż 4-5 lat.
Tu decyzja należy do indywidualnych preferencji, ale trzeba mieć na uwadze że różnica w cennikach pomiędzy autoryzowanym a regionalnym serwisem może sięgać nawet 40-50%. Wybierając regionalny serwis, zdecydujmy się na taki, który ma dobrą opinię i dobre zaplecze warsztatowe. W każdej części kraju znajdziemy odpowiedni serwis, który zadba o kondycje naszego silnika. Takim miejscem na południu Polski jest zdecydowanie serwis silników zaburtowych oraz łodzi motorowych RIB4RENT. To firma, która od wielu lat ma w posiadaniu kilka swoich jednostek wypożyczanych nad Adriatykiem, więc ich wiedza na temat użytkowania i serwisowania sprzętu motorowego jest zdecydowanie praktyczna.
Jeżeli chodzi o jakość usług proponowany przez serwisy regionalne, moim zdaniem ich poziom niczym nie odbiega od serwisów fabrycznych, wręcz możemy liczyć na bardziej elastyczne podejście niż sztywno cennikowe.
Chcesz długi czas cieszyć się z bezawaryjnego użytkowania twojego silnika zaburtowego - dbaj o jego kondycję. Po każdym przepływanym sezonie oddaj silnik do serwisu na przegląd sezonowy.
Dobra kondycja jednostki napędowej to gwarancja bezpiecznego i bezproblemowego użytkowania.
Prowadzimy serwis silników zaburtowych wszystkich producentów. Posiadamy specjalistyczny komputer WAG do silników stosowanych w jednostkach pływających.
Przeprowadzamy przeglądy serwisowe przygotowujące sprzęt do sezonu, w których wykonujemy:
- płukanie silnika słodką wodą
- wymiana oleju w spodzinie
- wymiana oleju w silniku
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra paliwa
- czyszczenie lub wymiana separatora wody
- kontrola świec
- kontrola instalacji elektrycznej
- kontrola stanu paska rozrządu
- sprawdzenie instalacji paliwowej
Wykonujemy również zabudowę pokładu w dodatkowe elementy wyposażenia, instalacje elektryczną czy nowe tapicerowanie.
Jak jedyna firma w południowej Polsce profesjonalnie naprawiamy tuby z Hypalonu.
Nasz serwis znajduje się w Bielsku-Białej.